Не в сети
sagis
Сообщения: 3
Зарегистрирован: 10 апр 2018, 17:31
Благодарил (а): 0 раз. Поблагодарили: 0 раз.
Hello,need help!
I connect PCM module from another used car and with IDS program reprogramming VIN code and ignition key,
Engine crank but no start.I scaning all module with UCDS and Forscan does not show any errors.
When I do the test PCM with Forscan I get two errors
PCM P1116-00-Engine Coolant Temperature Sensor Out Of Self Test Range
PCM P1711-00-Transmission Fluid Temperature Sensor Out Of Self Test Range

Where's the problem? Maybe not compatible PCM module?

My orginal dead PCM module 2015 Escape Titanium 1.6L AT 2WD
P/N FJ5A-12A650-DC
H/W FJ5A-12B684-BA

PCM module from used car 2014 Escape SE 1.6L AT 2WD
P/N EJ5A-12A650-TB
H/W CV6A-12B684-CA
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Аватара пользователя
Не в сети
kroligoff
Сообщения: 1303
Зарегистрирован: 16 янв 2013, 10:38
Благодарил (а): 22 раз. Поблагодарили: 179 раз.
Other year Escape have different sensors. Need flash firmware use you year sensors.

Use VBF Loader Load:
SBL: DL3A-14C273-AC
FJ5A-14C204-DD
Не в сети
sagis
Сообщения: 3
Зарегистрирован: 10 апр 2018, 17:31
Благодарил (а): 0 раз. Поблагодарили: 0 раз.
Today i flashing this firmware as you said FJ5A-14C204-DD But when I do the test PCM with Forscan I get now four errors.
Nothing changes
When push the START button ,engine crank and the starting sound comes,engine speed rises to 600 rpm and nothing more.

I bought this used PCM from ebay and don't know what to do next, maybe PCM its ok,but hardware types are not the same and incompatible for my car?

Спасибо за ответ,я понимаю по русски, можешь писать по русски!
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Аватара пользователя
Не в сети
kroligoff
Сообщения: 1303
Зарегистрирован: 16 янв 2013, 10:38
Благодарил (а): 22 раз. Поблагодарили: 179 раз.
Очень странно, хотя бы по температуре должно уйти, возможно в проводке дело?
Не в сети
sagis
Сообщения: 3
Зарегистрирован: 10 апр 2018, 17:31
Благодарил (а): 0 раз. Поблагодарили: 0 раз.
I think so too problem in engine wire harness,i see in the schematic S123 splitter maybe don't have good contact.
S123 splitter direct connecting to Engine Coolant Temperature Sensor,Transmission Fluid Temperature Sensor and MAP Pressure Sensor?
I'll check tomorrow engine wire harness S123 splitter and I will report result.

Спасибо за помощь!
.
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.

Вернуться в Ford Focus MK3, MK3+ / Kuga MK2

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1